tisdag 24 november 2009

Sen start på dagen....

Jag har klockan på 06.00 så jag ska hinna duscha och, dricka kaffe och läsa Ljusnan i lugn och ro innan jag väcker mina små änglar.
I morse vaknade jag 7.45 alltså samma tid som vi brukar åka till dagis!!
Gissa om att det blev eld i baken….
Tjejerna var faktiskt jätte duktig och vi fick med oss allt vi skulle. Badkläder, gympakläder och matlåda!
Jag svängde in på parkeringen på jobbet 8.30 otroligt inte en minut sen, tack mamma för att ha bankat in tider i mig från barnsben!!

Det är faktiskt lite stökigt att vara ”gräsänkling” och så här före Jul med allt som ska göras, alla avslutningar som man ska hinna med så det är verkligen jätte
skönt att alla Julklappar är klar!
Japp, handlade alla i USA ska bara köpa två saker till. Till min man ska jag safta på riktigt i år, något som han verkligen behöver och kommer ha nytta av i minst 20 år framöver J
Om han nu inte tänker bosätta sig i Orange County….

I kväll ska vi hem till Tant Sara och äta pannkakor, hon gör faktiskt de bästa pannkakorna jag någonsin ätit. Nackdelen är att man sedan kommer få en stor klump i magen. Jag som måste försöka på bort simringen runt midjan borde inte äta det….
Okej då banta….nej!
Jag tänker bara äta mindre och träna mer och aldrig mer gå på någon diet!
Sedan får man ju tänka sig för när barnen är runt omkring de snappar ju upp allt och mitt mål är att lära dem äta rätt, det är nästan vår plikt som förälder att ge dem en hälsosam inställning till mat!
Det håller inte och jag tror faktiskt att GI har gjort att jag fått mer fett runt just magen och flytkuddarna på sidan.

På torsdag är det Thanksgiving i USA men vi firar med middag på lördag av ren tidsbrist från min sida. Ska fota å lägga upp bilder på detta, även några recept!

Ha det bra!


1 kommentar:

  1. Vad kul att du hittade till min blogg, och tack för Martha Stewart-komplimangen, jag blev jätteglad! :-) Många kramar!

    SvaraRadera